جاذبه های گردشگری ارمنستان
نوشته شده توسط : سیمین

روستای ساناهین ارمنستان

یکی از بهترین مکان های دیدنی ارمنستان روستای ساناهین ارمنستان است که در شمال استان لوری که  بخشی از شهر آلاوردی می باشد قرارگرفته است که از طریق تله کابین با این شهر پیوند دارد. ساناهین در زبان ارمنی به معنای «کهنتر از آن یکی» می باشد و منظور از آن، قدیمی‌تر بودن صومعه ساناهین از صومعه هاغپات است. در این شهر صومعه معروفی قرار دارد که به همراه صومعه هاغپات که در نزدیکی آن است در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و عمده شهرت این شهر به دلیل وجود این صومعه می باشد. این صومعه در قرن ۱۰ میلادی ساخته شد و به عنوان محلی برای آموزش تذهیب و خوش‌نویسی بوده است که بسیار مورد توجه مسافران تور ارمنستان قرار دارد. روستای ساناهین و هاغپات بر روی دو دشت و در دو طرف دره ای ژرف قرار گرفته اند و مسافران تور ارمنستان می توانند از آنجا دیدن نمایند.

 

قلعه امبرد و کلیسای استوتساتسین ارمنستان

قلعه امبرد و کلیسای استوتساتسین ارمنستان بر بالای کوه و در ارتفاعات بلند قرار گرفته است. قلعه و کلیسا خیلی جالب و دیدنی برای مسافران تور ارمنستان می باشد و از جاذبه های گردشگری ارمنستان است. گردشگران برای بازدید از این مکان تاریخی به ارمنستان سفر می کنند.کلیسا و قلعه یکی از قیمی ترین کلیساهای ارمنستان می باشد.

 

معبد گارنی ارمنستان

تاریخ ساخت معبد گارنی ارمنستان به هایک ناهابت که به نام گارنیک نوه نتیجه گذاشته شده است. رودخانه گارنی در 28 کیلومتری جنوب شرقی ایروان واقع شده است که در منطقه استان کوتایک است. این محدوده با شرایط اب وهوایی خوب و مطبوعی که داراست برای شکار اختصاصی و ییلاق پادشاهان ارمنستان در قرنهای مختلف می باشد. در قسمتی از این عمارت حمام اختصاصی زیبا وجود دارد که متعلق به دختر خسرو پرویز خواهر تیرداد سوم می باشد. این حمام از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که شامل حمام بخار و حوضچه های اب گرم و سرد است. بخش جالب توجه این حمام کاشی کاری های کف حمام است که از پانزده رنگ طبیعی تشکیل شده و ماهی های دریا نقاشی شده است. معبد گارنی ارمنستان دارای ططراحی نظیری از فیگور زن و مردی می باشد که نماد خدای اقیانوس است.

 

مطالب مرتبط:

 

تور ارمنستان خرداد 95

تور ارمنستان تابستان 95

 تورهای ارمنستان ویژه تعطیلات خرداد 95

تور های ارمنستان ویژه تعطیلات تابستان 95  

تور ارمنستان تیر 95 

 تور ارمنستان ویژه تعطیلات تیر 95 

تور ارمنستان مرداد 9





:: موضوعات مرتبط: تور ارمنستان , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های ارمنستان,اماکن دیدنی ارمنستان,مکان های دیدنی ارمنستان,جاذبه های گردشگری ارمنستان ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: